۰

بدرقه جوان مدرسه‌ساز در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴
بدرقه جوان مدرسه‌ساز در سیستان و بلوچستان
به گزارش «عصر تعادل»، در مراسم تشییع علیمرادی که امروز (دهم آذرماه) در مقبره الشهدای دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، شمار زیادی از استادان، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند و پس از برگزاری مداحی و خواندن دعای توسل و نماز میّت، پیکر این جهادگر تا قطعه نام‌آوران بهشت زهرا (س) تشییع شد.

در این مراسم همچنین حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر مسوولان دانشگاه نیز حضور داشتند.

مراسم ختم علیمرادی نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷ امروز در مسجد امام علی(ع) دانشگاه علامه طباطبایی (ره) واقع در بلوار دهکده المپیک، تقاطع بزرگراه شهید همت، پردیس دانشگاه علامه‌طباطبایی برگزار می‌شود.

مرحوم حسین علیمرادی متولد خردادماه سال ۱۳۷۴ بود وی از پایه‌گذاران اصلی موسسه خیریه دست یاری به دشت‌یاری دانش‌آموخته مقطع کارشناسی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته حسابداری دانشگاه تهران بود. 

این موسسه ۸ آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ در ادامه فعالیت کانون خیریه دانشگاه علامه طباطبایی ( ره) و با ثبت در وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت.

علیمرادی فعالیت خود را با ایده نوسازی مدارس این منطقه محروم و در قالب طرح «سهم ما از فردای دشت‌یاری» و با قرار هر نفر ۲۰ هزار تومان شروع کرد. ۲ مدرسه به‌همین ترتیب بازسازی و تجهیز و زمینه‌ای برای جذب اعتماد و مشارکت ۵۰ درصدی خیرین و مسوولان منطقه آزاد چابهار، شد.

وی سال ۱۳۹۷ و همزمان با برگزاری سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای ساخت نخستین کتابخانه منطقه دشت یاری تلاش‌های خود را آغاز کرد و در نهایت موفق به جمع‌آوری ۴۰ میلیون تومان شد که برای ساخت کتابخانه کفاف نمی‌داد، بنابراین این طرح متوقف شد.

این جهادگر بر مدرسه‌یاری و تامین نیاز دانش‌آموزان ازجمله کتاب تاکید داشت. به تازگی نیز ۱۳۵۷ جلد کتاب کمک‌آموزشی و آمادگی کنکور برای دانش‌آموزان روستای نگور منطقه دشتیاری با تلاش اعضای موسسه خیریه دست‌یاری  به دشت‌یاری جمع‌آوری و ارسال کرده بود.

به دنبال این حادثه ناگوار وزیر آموزش و پرورش در پیامی درگذشت حسین علیمرادی جوان خیّر مدرسه‌ساز و موسس خیریه دست‌یاری به دشتیاری را تسلیت گفت.

محسن حاجی‌میرزایی در این پیام اظهار داشت: خبر درگذشت جهادگر خیّر و مدیرعامل موسسه دست‌یاری به دشتیاری، حسین علیمرادی که حین خدمت در مناطق محروم در اثر سانحه رانندگی دعوت حق را لبیک گفت، موجب تاسف شد.
وی یادآورشد: از طرف خانواده بزرگ آموزش و پرورش این ضایعه را به خانواده این جوان نیک‌اندیش، جامعه خیرین به ویژه خیرین مدرسه‌ساز و ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن خیر جوان رحمت واسعه الهی را آرزومندم باشد که اعمال خیرش در بارگاه ایزد منان، دستگیرش باشند و جنت الهی منزلگاه ابدی‌اش شود.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در پیامی، درگذشت حسین علیمرادی فعال فرهنگی و دبیر سابق کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه طباطبایی را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است: با کمال تاسف و تاثر خبر درگذشت یکی از دانشجویان و خیّر حسین علیمرادی که از فعالان فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی بود را در سانحه رانندگی در مسیر خدمت به محرومان دریافت کردم که موجب تالم و اندوه اینجانب و خانواده نظام آموزش عالی کشور شد.

دانشجوی جوانی که تمام سعی و اهتمام خود را مصروف کمک به هم وطنان خود کرد و آن را بر هر زرق و برق مادی دیگر رجحان داده است و با دستان بخشنده و قلب مهربانش بذر امید را در دل و جان کودکان و نوجوانان دشتیاری کاشته؛ که مساعی خیّرانه و بی بدیل او درحافظه مردمان شریف و پاک این منطقه ماندگار خواهد بود. بی‌تردید راه و منش او الگویی برای جوانان کشور است.

اینجانب و همکارانم در وزارت علوم به خانواده گرامی آقای حسین علیمرادی، بستگان، دوستان و همه خیرین گرانقدر عرض تسلیت دارم و از درگاه حق صبر و سلامتی را برای شما عزیزان آرزو دارم و علوّ درجات و غفران الهی را برای آن جوان خدمتگزار و نیک اندیش مسئلت داریم.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نیز در پی درگذشت ناگهانی جهادگر جوان، حسین علیمرادی دبیر سابق کانون خیریه دانشگاه علامه طباطبایی و موسس خیریه دست یاری به دشت یاری، پیام تسلیتی صادر کرد.
کد مطلب : ۱۴۵۵۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.