۰

فوتبال ایران در رده‌بندی فیفا 6 پله سقوط کرد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۸
فوتبال ایران در رده‌بندی فیفا 6 پله سقوط کرد
به گزارش «عصر تعادل» تازه‌ترین رده‌بندی فیفا امروز هفتم آذر ماه اعلام شد که تیم ملی فوتبال ایران در رده ۳۳ جهان قرار گرفت. این تیم نسبت به آخرین رده‌بندی فیفا ۶ پله سقوط کرده است.

بلژیک، فرانسه، برزیل، انگلیس، اروگوئه، کرواسی، پرتغال، اسپانیا، آرژانتین و کلمبیا به ترتیب در رتبه اول تا دهم فیفا قرار دارند.

همچنین ایران تا یک ماه گذشته در رده بندی فیفا در جایگاه نخست آسیا قرار داشت اما اکنون پس از ژاپن در رده دوم این قاره کهن ایستاده است.

تیم‌های کره جنوبی، استرالیا و قطر به ترتیب در رده سوم تا پنجم آسیا هستند.

تیم ملی فوتبال ایران در ۲ ماه گذشته چهار دیدار در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انجام داده است. ایران در بازی نخست برابر هنگ کنگ با نتیجه ۲ بر صفر پیروز میدان شد. ملی پوشان در دومین دیدار با نتیجه ۱۴ بر صفر تیم ملی فوتبال کامبوج را مغلوب کردند و در بازی سوم در شهر منامه با یک گل مغلوب تیم ملی فوتبال بحرین شد.

همچنین تیم ملی فوتبال ایران در دیدار با عراق ۲ بر یک بازی را واگذار کرد.

فوتبال ایران در مقدماتی نخست جام جهانی ۲۰۲۲ با در گروه سوم رقابت‌ها با تیم‌های فوتبال بحرین، عراق، هنگ‌کنگ و کامبوج هم‌گروه بود. این تیم در ۴ بازی ۶ امتیاز کسب کرده و در جایگاه سوم جدول رده‌بندی گروه خود قرار دارد. تیم‌های عراق و بحرین در رده اول و دوم جدول قرار دارند.

تیم ایران با «مارک ویلموتس» بلژیکی با مصاف حریفان خود می‌رود. پیش از این «کارلوس کی‌روش» هشت سال نفر نخست کادر فنی تیم بود و توانست دو بار متوالی ایران را به جام جهانی ببرد.
کد مطلب : ۱۴۵۴۹۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.