۰

اعتبارات موسسات فرهنگی منتقد دولت،صرف انتخابات می شود؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
اعتبارات موسسات فرهنگی منتقد دولت،صرف انتخابات می شود؟
دولت از سال گذشته اصل شفاف سازی را در حوزه بودجه نویسی آغاز کرد. بر همین اساس نهادها و موسسات فرهنگی جدول شماره ۱۷ لایحه بودجه را مورد بازنگری قرار داد و برخی از این نهادها و موسسات از جدول ۱۷ به جدول ۷ کوچ کردند تا اعتبار عملکردی دریافت کنند.
روال پرداخت اعتبارات نیز به این صورت است که نهادهای غیردولتی طرح‌شان را ارائه می کنند و برای دریافت اعتبار دولتی باید مستندات افزایش بهره‌وری ارائه دهند، در صورتی که میزان پیشرفت کار قانع کننده باشد قسط بعدی اعتبار به آنها پرداخت می شود.
حالا در آستانه تقدیم لایحه بودجه ۹۸ به مجلس، خبرهایی در فضای مجازی مطرح شده که برخی موسسات فرهنگی منتقد دولت اعتبارات خود را صرف کارهای انتخاباتی می کنند. صحت و سقم این مسئله را از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جویا شدیم.
سیدعباس صالحی درباره صحت خبر هزینه شدن اعتبارات بعضی موسسات فرهنگی منتقد دولت در امور انتخاباتی به خبرآنلاین گفت: امسال کمیته‌ پنج‌جانبه‌ای در دبیرخانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه این نهادهای متقاضی دریافت اعتبار را بررسی می‌کند. این کمیته برای تک‌تک درخواست‌ها طرح می گیرد و بودجه‌هایی که برای اجرای این طرح‌ها است قسط بندی می شود بنابراین یکجا پرداخت نمی‌شود.
وی افزود: وقتی نهادها گزارش‌کار اول خود را می دهند، ناظری است که نظارت می‌کند تا بودجه طبق گزارش‌کار دقیقا در همانجا مصرف شده باشد بنابراین ما مطمئنیم که آن نهادهای مسئول که بودجه را گرفتند رقم‌ها را در همان موضوعات مرتبط صرف کردند. البته امسال نسبت به آن‌چه که ما موظف بودیم به اعتبار شرایط منابع عمومی کشور رقم زیادی داده نشده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره سهم ۱۷ درصدی بودجه این وزارتخانه از کل بودجه فرهنگی کشور گفت: در حقیقت حجم {بودجه} وزارت ارشاد اسلامی از بودجه‌ی کل فرهنگ سهم کاملی نیست. البته بالاتر از هفده درصد است اما سهم محدودی‌ است و این نکته همیشه هست که نسبت به این سهم محدود پاسخگویی نامحدود دارد.
 
کد مطلب : ۱۴۵۰۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.