۰
در پاسخ مدافع مدنظر برانکو

ساعت خواب آقای مرادمند!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
ساعت خواب آقای مرادمند!
عصر تعادل- او نقش درخشانی در موفقیت‌ پدیده و حضور این تیم در کورس قهرمانی لیگ هجدهم دارد. به یقین در آینده هم از او بیشتر خواهیم شنید. مدافعی کامل که سد محکمی مقابل بسیاری بازیکنانی لیگ شد تا یحیی گل‌محمدی و هم‌تیمی‌هایش روی ابرها بروند. صحبت از محمدحسین مرادمند مدافع میانی پدیده مشهد است که حالا با پیشنهاد بسیار خوبی از پرسپولیس روبرو شده و باید هم بسیار خوشحال باشد.
 
مرادمند اما آنقدر خوشحال است که در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها پرسیده:«بازیکنی را می‌شناسید که به پرسپولیس نه بگوید؟!» سوالی که بیشتر شبیه به یک کری است تا اشاره به بزرگی پرسپولیس، چرا که این تیم تنها تیم فوتبال محبوب ایران نیست. او این پرسش را پرسیده و خبرنگار هم پاسخی به  او نداده و اگر هم داده در متن گفت و گو منتشر نشده اما این سوال پاسخ دارد.
 
بله آقای مرامند. البته که بازیکنانی بودند و هستند که به پرسپولیس نه بگویند. سال‌ها پیش که سیدمهدی رحمتی دروازه‌بان بی رقیب فوتبال ایران بود، پرسپولیسی‌ها به سختی دنبال او بودند اما رحمتی حاضر نشد به این تیم برود. اتفاقی که در زمان حضور رویانیان در پرسپولیس برای فرهاد مجیدی هم افتاد و او هم یک «نه» بزرگ به پرسپولیس گفت. اگر بخواهیم کمی به عقب‌تر برگردیم در سال‌های دهه 80 می‌توان به نام‌های مثل احمد مومن‌زاده و علیرضا اکبرپور هم اشاره کرد که به پرسپولیس نرفتند و در تیم رقیب بازی کرد ند.
 
اصلا چرا راه دور برویم. بله محمدحسین عزیز هنوز هم بازیکنانی هستند که به پرسپولیس نه بگویند. کاوه رضایی، نمونه برجسته این بازیکنان است که به برانکو نه گفت و به استقلال آمد. یا مهدی قائدی که کار مشابهی کرد. رحیم زهیوی در روزگار اوجش به سرخ‌پوشان پاسخ منفی داد و الهیار صیادمنش هم به پیبشنهاد وسوسه‌انگیز پرسپولیس پشت کرد تا آبی‌پوش شود.

 از جواد نکونام و آندو تیموریان هم می‌گذریم چون دوران بازی آن‌ها به سر رسیده است. خودت بهتر از هرکسی می‌دانی خیلی‌ها هستند که حتی اگر از استقلال هم پیشنهاد نداشته باشند، به دلایل مختلف به پرسپولیس نه می‌گویند.
 
مرادمند بازیکن بسیار خوب و با کیفیتی است اما بازیکنی که نیامده، خواسته یا ناخواسته برای هواداران تیم حریف کری می‌خواند راه درستی را انتخاب نکرده است. او در صورت پیوستن به پرسپولیس باید در جایی که زوج طلایی سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده حضور دارند دست‌کم مدت‌ها نیمکت نشین شود. تازه اگر فرض را بر این بگذاریم که یحیی در کورس قهرمانی به حریف مستقیم خود ستاره بدهد. این‌که یک بازیکن علاقه خود را به تیمی نشان دهد، عمل ناشایستی نیست اما تعمیم تعلقات درونی به یک کل، بدون تردید اشتباه است. هرچند مطمئنیم مرادمند قصد توهین به کسی یا تیمی را نداشته و فقط می‌خواسته از علاقه قلبی خود به پرسپولیس بگوید اما او ناخواسته موضوعی را به جمع زیادی تعمیم داده که صحت ندارد. مرادمند کار بسیار دشواری در پرسپولیس دارد چرا که بازی در این تیم به ویژه برای مدافعان خیلی سخت است و ممکن است یک اشتباه به  آخرین اشتباه آن بازیکن بدل شود. به هر ترتیب در پاسخ این بازیکن خوب باید گفت:«بله آقای مرادمند تا دلتان بخواهد بازیکن می‌شناسیم که پرسپولیس نه می‌گویند.»
 
یاسر سماوات
کد مطلب : ۱۴۵۰۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.