لیگ بسکتبال NBA

شکست لیکرز و کلیولند و پیروزی میامی هیت

26 آذر 1397 ساعت 16:48

تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز در حالی با لبرون جیمز مقابل واشنگتین ویزارد تن به شکست داد که کلیولند، تیم فصل گذشته این فوق ستاره هم مقابل فیلادلفیا شکست خورد.


به گزارش عصر تعادل  در یکی از بازی‌های برگزار شده ایندیانا پیسرز موفق شد در خانه در سالن بنکر لایف فیلدهاوس با نتیجه ۱۱۰ بر ۹۹ میهمان خود نیویورک نیکس را شکست دهد. ویکتور اولادیپو ستاره ایندیانا بعد از مصدومیت زانو و غیبت در ۱۱ بازی، دوباره به شرایط خوب قبل از مصدومیتش بازگشته است. اولادیپو در فصل گذشته جایزه MIP (این جایزه به بازیکنی که بیش‌ترین پیشرفت را طی یک فصل داشته، اهدا می‌شود) را دریافت کرد.

برای تیم ایندیانا، ویکتور اولادیپو ۲۶ امتیاز، ۷ پاس منجر به گل و ۵ توپ ربایی، مایلز ترنر ۲۴ امتیاز و دامنتس سابونیس ۱۳ امتیاز و ۱۲ ریباند کسب کردند تا پیروزی‌های متوالی ایندیانا، به ۷ پیروزی ارتقا یابد.

برای تیم نیویورک، انس کانتر ۲۰ امتیاز و ۱۵ ریباند (بیستمین دبل دبل این فصلش)، تیم هارادوی جونیور ۱۹ امتیاز و امانوئل مودیای ۱۸ امتیاز کسب کردند ولی برای جلوگیری از ۲۲امین شکست فصل‌شان کافی نبود. تیم نیکس در شرایطی که ۹ دقیقه به پایان بازی وقت بود بازی را در عدد ۸۱ به تساوی کشاند ولی با هفت امتیاز پیاپی که ایندیانا گرفت در امتیازات پیش افتاد و تا پایان برتری خود را حفظ کرد. با این شکست رکورد تیم نیکس در بازی‌های خارج از خانه به ۵ پیروزی و ۱۲ شکست رسید.

این دومین پیروزی ایندیانا در این فصل مقابل نیویورک بود و با کسب این پیروزی به چهارمین تیم در لیگ تبدیل شد که به ۲۰ پیروزی دست پیدا می کند و با درصد امتیاز بهتر نسبت به تیم میلواکی باکس در رتبه دوم کنفرانس شرق قرار گرفت.

در دیگر بازی برگزار شده تیم نیواورلینز پلیکانر در خانه در سالن اسموتی کینگ سنتر با نتیجه ۱۰۲ بر ۹۶ مغلوب میهمان خود میامی هیت شد. شهر نیواورلینز برای دوین وید خاطرات بسیار شیرینی را به همراه دارد. وید برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ در شهر نیواورلینز و بازی با تیم دانشگاهی مارکتس مقابل تیم دانشگاه تولین که با برتری ۸۵ بر ۷۳ تیم مارکتس و ۳۵ امتیاز دوین وید همراه بود، مورد توجه ناظران و استعداد یاب‌های NBA قرار گرفت. وید در همان سال برای فینال رقابت‌های دانشگاهی مجددا به شهر نیواورلینز بازگشت. وید هم‌چنین به عنوان بازیکن سال اولی با تیم میامی هیت برای اولین‌بار بازی پلی آف NBA را نیز در شهر نیواورلینز تجربه کرد که میامی موفق شد با شکست تیم نیواورلینز به مرحله بعد صعود کند. وید در این بازی در آخرین فصل حضورش در لیگ نیز نمایش قابل قبولی ارایه داد و با کسب ۱۹ امتیاز و یک نمایش دلچسب و در میان تشویق و فریادهای هواداران با یک خاطره‌ی شیرین دیگر شهر نیواورلینز را ترک کرد.

برای میامی جاش ریچاردسون ۲۲ امتیاز، حسن وایتساید ۱۷ امتیاز و ۱۲ ریباند و دوین وید ۱۹ امتیاز کسب کردند تا در شش مسابقه متوالی خارج از خانه ای که انجام دادند، چهارمین پیروزی را کسب کنند.

برای پلیکانر آنتونی دیویس ۲۷ امتیاز و ۱۲ ریباند، جرو هالیدی ۲۲ امتیاز و جولیوس رندل ۱۷ امتیاز و ۱۰ ریباند کسب کردند ولی مانع از ثبت شانزدهمین شکست فصل پلیکانز نشدند.

هر دو تیم در شوت‌زنی عملکرد خوبی نداشتند و درصد شوت موفق زیر ۴۲ درصد در پایان بازی ثبت کردند اما دلیل برتری میامی مقابل حریف به شاخص ریباند بازمی گردد. میامی ۵۷ ریباند در مقابل ۳۸ ریباند پلیکانز داشت و با ۲۲ ریباند حمله موفق به کسب ۲۵ امتیاز در شانس مجدد شد. همچنین نیمکت میامی هم موفق به کسب ۵۸ امتیاز شد در حالی که نیمکت پلیکانز ۲۰ امتیاز داشت.

در حساس‌ترین بازی که بین صدر نشینان دو کنفرانس برگزار شد، تیم دنور ناگتس موفق در خانه در سالن پپسی سنتر با نتیجه ۹۵ بر ۸۶ میهمان خود تورنتو رپترز را با شکست بدرقه کند.

برای تیم دنور نیکولا یوکیچ ۲۶ امتیاز، جمال ماوری ۱۹ امتیاز (۱۵ امتیاز را در کواتر چهارم به دست آورد) و توری کریگ ۱۳ امتیاز کسب کردند تا سومین پیروزی متوالی و بیستمین پیروزی فصل را جشن بگیرند. دنور درحالی پیروزی را کسب کرد که تا اواخر کوارتر سوم با نتیجه ۷۰ بر ۵۷ از حریف خود عقب بود ولی با یک بازی قوی در دفاع و کسب ۲۳ امتیاز متوالی جایی که رپترز فقط ۲ امتیاز کسب کرد، امتیازات را جبران و با نتیجه ۸۰ بر ۷۲ پیش افتاد و تا پایان این برتری را حفظ کرد.

برای رپترز ستاره تیم کووای لنارد ۲۹ امتیاز و ۱۴ ریباند، دلون رایت ۱۵ امتیاز و سرژ ایباکا ۱۴ امتیاز کسب کردند تا چهار بازی متوالی خارج از خانه را با ۲ پیروزی و ۲ شکست پایان دهند. تورنتو با تحمل این شکست همچنان با ۲۳ پیروزی و ۹ شکست بهترین رکورد لیگ را در اختیار دارد.هر دو تیم در این بازی غایبان مهمی داشتند.

برای تورنتو کایل لوری با آسیب دیدگی از ناحیه ران پا، پاسکال سیاکام از ناحیه کمر، فرد ون ولییت از ناحیه کمر و جوناس ولنسیناس از ناحیه شست دست در این بازی حضور نداشتند. برای تیم دنور ویل بارتون به خاطر عمل جراحی، گری هریس از ناحیه لگن و پاول میلساپ از ناحیه پنجه پا مصدوم بودند و در این بازی حضور نداشتند.

تیم ناگتس در بازی رفت در تاریخ ۳ دسامبر در کانادا نیز با تریپل دبل یوکیچ ۱۰۶ بر ۱۰۳ تورنتو را شکست داده بود علاوه بر تورنتو آن ها در این فصل گلدن استیت و بوستون را نیز شکست داده اند و هر سه تیم جز تیم های مدعی لیگ به شمار می روند.

نتایچ سایر دیدارهای برگزار شده به شرح زیر است:
آتلانتا هاوکس ۱۲۷ – بروکلین نتس ۱۴۴
فیلادلفیا سونتی سیکسرز ۱۲۸ – کلیولند کاوالیرز ۱۰۵
لس آنجلس لیکرز ۱۱۰ – واشنگتن ویزاردز ۱۲۸
ساکرامتنو کینگز ۱۲۰ – دالاس ماوریکس ۱۱۳

در پایان هفته نهم رقابت‌های لیگ ان بی ای تیم‌های تورنتو رپترز با ۲۳ پیروزی و ۹ شکست صدرنشین و آتلانتا هاوکس با ۶ پیروزی و ۲۳ شکست قعرنشین کنفرانس شرق و تیم‌های دنور ناگتس با ۲۰ پیروزی و ۹ شکست صدرنشین و فینیکس سانز با ۶ پیروزی و ۲۴ شکست قعرنشین کنفرانس غرب هستند.

پایان پیام//


کد مطلب: 144990

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/144990/شکست-لیکرز-کلیولند-پیروزی-میامی-هیت

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir