ليمو ترش چگونه اسم را بهبود مي بخشد؟!

25 آذر 1397 ساعت 20:15

به گزارش عصر تعادل؛ لیمو ترش سرشار از ویتامین C است که به سرکوب ترشح مواد التهاب‌زا کمک می‌کند. این مواد موجب تورم و التهاب مسیرهای هوایی شده و در نتیجه آن یک حمله آسم شکل می‌گیرد


لیمو ترش سرشار از ویتامین C است که به سرکوب ترشح مواد التهاب‌زا کمک می‌کند. این مواد موجب تورم و التهاب مسیرهای هوایی شده و در نتیجه آن یک حمله آسم شکل می‌گیرد.

لیمو ترش نشان داده است که فواید جالب توجهی برای پیشگیری و کنترل حملات اسم دارد. در ادامه با برخی روش‌های موثر استفاده از لیمو ترش برای بهبود شرایط آسم بیشتر آشنا می‌شویم.

لیمو چگونه به بهبود آسم کمک می‌کند؟

لیمو ترش سرشار از ویتامین C است که به سرکوب ترشح مواد التهاب‌زا کمک می‌کند. این مواد موجب تورم و التهاب مسیرهای هوایی شده و در نتیجه آن یک حمله آسم شکل می‌گیرد.

لیمو ترش حساسیت نایژک‌ها به هیستامین را کاهش می‌دهد. زمانی که نایژک‌ها در معرض آلرژن‌های محیطی قرار می‌گیرند، ترشح هیستامین موجب تنگ شدن آن‌ها می‌شود.

لیمو ترش به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان کمک می‌کند که از حملات آسم ناشی از قرار گرفتن در معرض گرده، پوست حیوانات، دود، ویروس‌ها و گرد و غبار پیشگیری می‌کند.

خواص ضد باکتری و ضد عفونی کننده موجود در آب لیمو ترش به مبارزه با ویروس‌ها و باکتری‌ها که محرک حملات آسم و عفونت‌های ریه هستند، کمک می‌کند.

اسید سیتریک موجود در آب لیمو ترش تازه به حمل مواد مغذی مهم برای حفظ انرژی بدن کمک می‌کند. اسید سیتریک به تقویت و پاکسازی ریه‌ها کمک می‌کند، از این رو، تنفس برای فردی که از آسم رنج می‌برد، آسان‌تر می‌شود.

همچنین، لیمو ترش دارای خواص آنتی اکسیدانی است که به مبارزه با آلرژن‌های ورودی به ریه‌ها کمک می‌کند و از این که موجب یک حمله آسم شوند، پیشگیری می‌کند.

آیا شواهد علمی برای اثبات اثربخشی لیمو ترش وجود دارد؟

شواهد علمی چندانی درباره این که لیمو در مبارزه با آسم موثر است، وجود ندارند. دانشمندان و پزشکان درباره این حقیقت که آبلیمو فواید کلی برای سلامت انسان دارد توافق دارند و در تئوری، لیمو ترش ممکن است به درمان آسم کمک کند. طی مطالعه‌ای که به تازگی انجام شد، پژوهشگران دریافتند که استنشاق لیمونن که ماده اصلی موجود در روغن اساسی مرکبات محسوب می‌شود، ممکن است به پیشگیری از علائم آسم در حیوانات کمک کند. با این وجود، مطالعات دیگری درباره آثار مفید آبلیمو بر آسم انجام نشده است.


کد مطلب: 144965

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/144965/ليمو-ترش-چگونه-اسم-بهبود-مي-بخشد

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir