۰

شروع هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۱
هیئت انتخاب سی و هفتمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر، قرار است تا اوایل دی از میان فیلم‌های سینمایی متقاضی، ۲۲ فیلم را برای بخش سودای سیمرغ و ۱۰ فیلم را برای بخش نگاه نو انتخاب کنند.پیش از نمایش اولین فیلم، اعضای هیات انتخاب احکام خود را از ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره دریافت کردند.

در ادامه، به سوابق اعضای هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر امسال، نگاهی می‌اندازیم.
شاهرخ دولکو: او که بیشتر با عنوان منتقد سینما شناخته می‌شود، برای اولین بار است که در هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر عضو شده است. نویسندگی فیلمنامه «خواب لیلا» از دیگر فعالیت‌های سینمایی دولکو به شمار می‌آید.
رضا مقصودی: این سینماگر که رییس سابق انجمن صنفی فیلمنامه نویسان خانه سینما بود، فعالیت خود را با فیلمنامه‌نویسی آغاز و در فیلم سینمایی «لیلی با من است» با کمال تبریزی همکاری کرد. نخستین فیلم سینمایی او با عنوان «خجالت نکش» در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. او همچنین در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر عضو هیئت انتخاب بود.
حسن خجسته: کارشناس فرهنگی و عضو شورای پروانه نمایش، دیگر عضو هیئت انتخاب جشنواره سی و هفتم است. خجسته سال گذشته نیز عضو هیئت داوران سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بود و معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، از دیگر سوابقش به شمار می‌آید.
محمدعلی حسین‌نژاد: تهیه کننده سینما و عضو شورای پروانه نمایش است، از فعالیت‌های او می‌توان به همکاری با بخش فرهنگی جهاد سازندگی، صدا و سیما، حوزه هنری، معاونت امور سینمایی، مدیریت گروه فرهنگی اجتماعی شبکه دوم سیما، عضو شورای برگزاری و کمیته انتخاب جشنواره بین المللی فیلم فجر در سال‌های متوالی، مدیریت مرکز سینمای تجربی و نیمه حرفه‌ای، ریاست سازمان توسعه سینمایی سوره اشاره کرد.
احمد امینی:  این سینماگر، فیلمساز و عضو شورای مرکزی کانون کارگردانان است، او نخستین بار با فیلم «سایه‌های هجوم» به عرصه کارگردانی وارد شد و در دوره سی و ششم جشنواره فیلم فجر نیز عضو هیئت انتخاب بود.
بهروز شعیبی: جشنواره سی و هفتم، نخستین حضور این کارگردان و بازیگر سینما در هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر است، فیلم سینمایی «دارکوب» به کارگردانی شعیبی در جشنواره سال گذشته نیز حضور داشت.
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۰ الی ۲۲ بهمن همزمان با گرامیداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 
کد مطلب : ۱۴۴۸۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.