۰

بهترین شهرهای گردشگری ساحلی ترکیه کدامند؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۸
هر شهر در ترکیه جذابیت های مخصوص خود را برای توریست ها دارد. استانبول برای خرید و گردش بسیار معروف شده است، آنتالیا به دلیل داشتن هتل های لوکس و تفریحات آبی شهرت دارد و شهرهای ساحلی به دلیل سواحل فوق العاده و دنج و آرامش و تفریحات آبی معروف شده اند. امروز به بررسی چند شهر ساحلی ترکیه که از نظر گردشگری محبوبیت زیادی دارند می پردازیم. با ما همراه باشید.
کوش آداسی به معنای جزیره پرنده
کوش آداسی یک شهر ساحلی زیبا، در غرب ترکیه است. همجواری کوش آداسی با دریای مدیترانه و وجود مناظر طبیعی زیبا کوش آداسی را به شهری دلربا برای علاقمندان به طبیعت تبدیل کرده است. هر ساله میلیون ها توریست از کشورهای مختلف برای دیدن کوش آداسی به ترکیه سفر می کنند. علاوه بر این، وجود مناطق تاریخی زیاد در این شهر باعث شده کوش آداسی برای علاقمندان به اماکن باستانی هم جذابیت های زیادی داشته باشد. معنای لغوی کوش آداسی، جزیره پرنده است و جمعیت آن هم کمتر از صدهزار نفر است. می توانید با خیال راحت از آرامش یک بندر کم جمعیت و زیبا در تورهای سال نو کوش آداسی لذت ببرید. همه فصل ها برای سفر به کوش آداسی مناسب است پس اگر اهل سفر باشید از همه تورهای لحظه آخری و آفرهای ویژه کوش آداسی می توانید بهترین استفاده را ببرید، قابل توجه مسافرین تور کوش آداسی در سال 98، تابستان های گرم و آفتابی و زمستان های بارانی و معتدل از مشخصه های آب  وهوای این شهر بندری در ترکیه می باشد.
تور مهیج و سرگرم کننده کوش آداسی، انواع مختلف تفریحات را برای شما فراهم خواهد کرد. می توانید از پارک های آبی این شهر لذت ببرید. پارک آبی آدالند و آکوا فانتزی با فاصله بسیار کمی از کوش آداسی قرار دارند و اگر اهل بازی ها و تفریحات آبی هستید بهتر است با خرید یا رزرو تور ارزان کوش آداسی در نورز 98 آژانس مسافرتی الفبای سفر به آنها سر بزنید. اگر علاقه مند به دیدن مکان های تاریخی هم هستید، در کوش آداسی می توانید به شهر تاریخی افسوس سر بزنید و یا به کاروانسرای محمد پاشا سر بزنید.
البته سواحل زیبای کوش آداسی هم یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی محسوب می شود.  پارک ملی بیوک مندرس و پارک ملی دلتای آیدین و دو غار کاراجا و سیرتلانیتی از از جاذبه های گردشگری طبیعی کوش آداسی هستند که قطعا برای علاقمندان به این مکان ها جذاب خواهند بود. تور ارزان قیمت لحظه آخری کوش آداسی در عید سال 1398 فرصت مناسبی برای سفر شما و دیدار از جاهای دیدنی شهر کوش آداسی ترکیه است.
وصف مراکز خرید کوش آداسی را حتما شنیده ­اید. گردشگرانی که از تمامی دنیا به  کوش آداسی سفر میکنند حتما سری به مراکز خرید در کوش آداسی می زنند. از معروفترین مراکز خرید کوش آداسی می توان به مرکز خرید مودا آنتی لوپ و مرکز خرید سوکه اشاره کرد.
اگر برنامه ای برای خرید از بهترین مراکز خرید کوش آداسی دارید، پیشنهاد می کنیم، تور کوش آداسی ویژه سال نو را از دست ندهید و از تور کوش آداسی ارزان قیمت استفاده کنید.
مارماریس
مارماریس ملقب به ساحل فیروزه ای
مارماریس (Marmaris) یک شهر پر رفت و آمد توریستی مدیترانه ای است که درجنوب غربی ترکیه قرار دارد. شهر مارماریس به نام ساحل فیروزه ای نیز شناخته می شود،  همراه با ساحل سنگی و تفرجگاه های ساحلی بزرگ. عمده دلیل شهرت شهر مارماریس به خاطر شب های زنده این شهر در خیابان بار (Bar) می باشد، جایی که خانه ی کلاب های روباز است. شهر مارماریس در دره ای بین کوهستان کاج جنگلی (Pine-Frosted) و آب زلال دریای مدیترانه قرار گرفته است که با تور مارماریس می توانید در این آب ها شیرجه بزنید و شنا کنید و برای قایقرانی و شیرجه زدن در دریای مدیترانه بسیار مناسب است. به دلیل اینکه شهر مارماریس در مجاورت دریای مدیترانه قرار گرفته است دارای آب و هوای مدیترانه ای است. آب و هوای شهر مارماریس در تابستان ها گرم و خشک و مارماریس در فصل پاییز و زمستان معتدل و بارانی است.به همین دلیل دریای این شهر در تمام طول سال مناسب برای ورزش های آبی و شنا است. بهترین زمان برای سفر به مارماریس اوایل بهار است به همین خاطر بهترین پیشنهاد برای سفر به مارماریس آفرهای تور ارزان قیمت ژانویه 2019 الفبای سفر است.
شهر مارماریس دارای تنوع بسیار زیادی از هتل ها می باشد و شما می توانید با رزرو تورهای سال نو میلادی و عید نوروز 98 مارماریس از هتل های ارزان قیمت تا هتل های لوکس 5 ستاره را انتخاب کنید. هتل های شهر مارماریس بسته به امکاناتی که برای مسافران فراهم می کنند دارای قیمت های متفاوتی هستند. در تور مارماریس پیشنهادی توسط آژانس هواپیمایی الفبای سفر، انواع مختلف هتل ها وجود دارند و شما بسته به سلیقه و بودجه مالی تان میتوانید هتل مناسب در مارماریس را انتخاب کنید و مطمئن باشید آفر تور مارماریس نوروز و سال نو میلادی ما رضایت شما را جلب خواهد کرد.
مارماریس یکی از شهرهای دیدنی ترکیه است که زیبایی های آن میتواند در مقایسه با نقاط دیدنی دیگر در ترکیه حرفی برای گفتن داشته باشد. از جمله جاذبه های گردشگری مارماریس می توان به ساحل زیبای مارماریس، قایقرانی بی نظیر، ورزش های ماجراجویانه آبی، رستوران های لوکس مارماریس، شب های زنده پر شور و شوق و یا گذراندن یک روز خوب و به یاد ماندنی در سواحل مارماریس و دیدن تابش آفتاب بر دریای مدیترانه اشاره کرد. اگر هم به دنبال تفریح هایی برای افزایش آدرنالین خون خود هستید می توانید روز خود را در یکی از پارک های آبی مارماریس به نام های آکوا دریم(Aqua Dream) و آتلانتیس (Atlantis)بگذرانید همچنین در مارماریس از برنامه های روزانه قایقرانی و رفتینگ نیز می توانید بهر مند شوید. از دیگر تفریحات هیجان انگیز در شهر مارماریس جیپ سواری در طبیعت بی نظیر مارماریس است.
بهترین شهرهای گردشگری ساحلی ترکیه
بدروم، شهری تاریخی در ساحل دریای اژه
بدروم واقع در جنوب غربی ترکیه، شهر ساحلی زیبایی است که در مجاورت دریای اژه قرار دارد. بدروم از زییاییهای طبیعی زیادی مانند طبیعت سرسبز، تپه های پر گل، درختان کاج سر به فلک کشیده برخوردار است. شهری با فرهنگ غربی که رنگ و بوی اسلامی در لابه لابه ی آن حس میشود.غذاها و حمامهای آسیایی و حتی بازارها و مغازه ها به سبک مشرق زمین همه و همه توریستهای زیادی را راغب سفر به این شهر ترکیه می کند.سواحل زیبا،تفریحات آبی و خانه های سفید رنگ که مانند مروایدهای سفید در دور نمای شهر می درخشند به همراه جاذبه های تاریخی مانند موزه، قلعه چیفیت ، خانه های سنتی، ویرانه های استراتونیکا و .. از دیگر دلایل سفر به بدروم است. بدروم شهری که در گذشته های دور به اسم یونانی هالیکارناسوس نامیده می شد، علاوه بر توریستها ،حتی در بین ترک نشینهای پایتخت و افراد سرشناس نیز محبوب بوده به طوری که خانه و ویلاییهای در اطراف این شهر ساحلی برای اقامت خود و لذت از زیباییها و انواع جاذبه های گردشگری بدروم در نظر گرفته اند. تفریحگاهای ساحلی،بازارهای محلی سنتی با انواع کالاهای متنوع، روستاهای قدیمی، آثار تاریخی کهن و به جای مانده از قرن 15، معابد، عکاسی از مناظر اطراف ساحل، تماشای ماهیها و گوش دادن به امواج دریایی لاجوردی، غذاهای محلی رنگارنگ و خوش طعم،مساجد مختلف، تنها بخشی جزیی از جاذبه های توریستی بدروم در تور بدروم ویژه عید نوروز 98 هستند.
آب و هوای بدروم این شهر ساحلی گرم و معتدل می باشد. بارش باران در زمستانهای بدروم بیشتر از تابستان است. دمای سالانه بدروم به طور میانگین حدود 18.9 درجه سانتی گراد و میزان بارش سالانه بدروم با میانگینی حدود 766 میلی متر است. ماه جولای کمترین میزان بارش و ژانویه بیشترین میزان بارش دربدروم است. جولای با متوسط دمای 28 درجه سانتیگراد گرمترین ماه و ژانویه با متوسط دمای 11.1 درجه سانتیگراد سردترین ماه در بدروم می باشد. به بیان دیگر تابستان‌های بدروم گرم و مرطوب‌ و زمستان‌ معتدل و آفتابی است.
بدروم نیز مانند تمامی شهرهای دنیا با توجه شرایط آب و هوایی و اقلیمی و موقعیت جغرافیایی دارای غذاهای منطقه ای مختص به خود است. غذاهای محلی بدروم و غذاهای ترکی که در این شهر به شکل متفاوتی تهیه و طبخ می شوند بسیار خوش طعم هستند و گردشگرانی که با تور ارزان بدروم به این شهر سفر می کنند حتما برخی از این غذاهای لذیذ را امتحان کنند.
 
کد مطلب : ۱۴۴۸۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.