برگزاری جلسه استیضاح «خطای سیاسی و تاکتیکی» است

7 آذر 1397 ساعت 9:35

به گزارش عصر تعادل ؛ رضا نصری، حقوقدان بین المللی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، پیامدهای استیضاح محمدجواد ظریف را مورد بررسی قرار داده است.


نمایندگان مجلس، برای ظریف، شمشیر را از رو بسته‌اند. طرح استیضاح محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه با ۲۴ امضا و در ۱۱ محور تحویل هیات رییسه مجلس شده است. نمایندگان عصبانی "خانه ملت" و طیف مخالفان ظریف در یکی از 11 بند تأکید کرده اند که: "مواضع وزیر خارجه دربارۀ وجود پولشویی در کشور ناصواب و ناصحیح است" و در بندی دیگر در توجیه تقاضای استیضاح بر" تهدید بنیه دفاعی کشور و از بین رفتن توانایی آن" اشاره شده است. طرح، برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع داده شده، اما هنوز مشخص نیست، چه دلایلی پشت پرده، استیضاح نابهنگام و بی موقع وزیر خارجه- آنهم در برهه‌ای که کشور بیش از هر زمانی نیازمند وحدت است- نهفته است. اصولاً این طرح عجیب حاوی چه پیام‌هایی است و چه پیامدهایی می تواند داشته باشد؟ رضا نصری، کارشناس مسائل سیاسی و متخصص حقوق بین الملل در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین می گوید:  استیضاح ظریف یک «خطای سیاسی و تاکتیکی» است و می تواند پیامدهای ناخوشایندی داشته باشد. مشروخ گفتگو ما با نصری را در ادامه می خوانید:  
آقای نصری در یک جمله نگاهتان به طرح ارائه شده برای استیضاح ظریف را بیان کنید؟  
صرف برگزاری جلسه استیضاح دکتر ظریف هم یک «خطای سیاسی و تاکتیکی» است و هم نوعی «کارشکنیِ عملی» در فعالیت‌های او و وزارت امور خارجه در مقطع حساس کنونی است.
 


کد مطلب: 144551

آدرس مطلب: http://www.asretaadol.ir/news/144551/برگزاری-جلسه-استیضاح-خطای-سیاسی-تاکتیکی

عصر تعادل
  http://www.asretaadol.ir