۰

نیمی از آسمان جهان برفی می شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۱
آذرماه امسال در همه استان‌های کشور بارش‌های خوبی را شاهد بودیم اما با توجه به خشکسالی‌های اخیر در اصفهان، بارش‌های پاییزی در این استان از اهمیت زیادی برخوردار است، اهمیت این بارش‌ها زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم سال گذشته پیست اسکی فریدون‌شهر  حتی در زمستان فعال نشد اما با بارش‌ برف ۲۰ سانتی متری در دو تا سه روز گذشته در این شهرستان نوید بازگشایی این پیست زودتر از چند سال اخیر می‌رود.بارش ۹۲ میلی‌متری باران و برف در فریدون شهر مجموع بارش‌های سال آبی ۹۷-۹۸ این شهرستان را را به ۱۹۰ میلی‌متر رسانده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل در این شهرستان تنها ۱۰ میلی‌متر بارش ثبت‌شده است.
در روزهای گذشته شهر اصفهان نیز شاهد بارش متناوب باران بودیم، بارش چندین و چند ساعته باران بدون وقفه در طول سالهای گذشته در این شهر بی سابقه بوده است، بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، احتمال بارش برف در نصف جهان نیز  زیاد است.
بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان در ۲۴ ساعت آینده شاهد کاهش دمای سه تا پنج درجه‌ای در نصف جهان هستیم، دما در مناطق غربی استان مثل بوئین میاندشت به ده درجه زیر صفر می رسد که در شب گذشته هشت درجه زیر صفر بود که سردترین هوا را داشت.
بیشترین میزان بارندگی در سمیرم ثبت شد
بیشترین میزان بارندگی ها را در سه روز گذشته در سمیرم داشتیم که جمع بارش‌ها به ۱۱۰ میلی متر می رسید و طی ۲۴ ساعت گذشته حجم بارش ها ۲۷.۷ دهم  میلی متر در این شهرستان ثبت شده است، حدود ۲۰ سانتی متر برف در این شهرستان  بر زمین نشسته است.
حجم بارش باران در فریدونشهر طی ۲۴ ساعت گذشته به  ۷.۸ هم میلیمتر می رسید، این در حالی که میزان بارش ها طی سه روز گذشته به حدود ۹۲ میلی متر می رسد و میزان بارش برف هم در این شهرستان به ۲۰ سانتی متر رسید.
جمع بارش ها در سه روز گذشته در شهر اصفهان به حدود ۳۰ میلی متر ومیزان بارش برف در بوئین میاندشت به ۱ سانتی متر سرید.
گفتنی است در اوایل هفته شاهد بارش برف در سمیرم ، فریدونشهر و بوئین میاندشت بودیم و  بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان احتمال بارش برف در شهر اصفهان نیز وجود دارد.
 
کد مطلب : ۱۴۴۴۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.