۰

انتقاد وزارت ورزش؛ از پرداخت 7 میلیاردی باشگاه به یک بازیکن

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۹
این روزها هواداران پرسپولیس و استقلال به عملکرد وزارت ورزش معترض هستند. شاید سرانجام این اعتراض ها باعث شود تا دولت بی خیال این دو باشگاه شود و آنها را به بخش خصوص بسپارد. داورزنی معاون وزیر درباره این اتفاقات به سایت وزارت ورزش می‌گوید: «من فکر می‌کنم دوستان ما در هر دو باشگاه کمی در خصوص اطلاع رسانی اقدامات مهم ضعیف عمل می کنند و باید حتما اقدامات مثبت دو سال اخیر را بیشتر پوشش می دادند.» او ادامه می‌دهد: «به هیچ عنوان تبعیضی بین دو باشگاه در کار نیست و هر دو را به یگ چشم نگاه می کنیم. کار ما اداره و نظارت کلی است و در مسائل داخلی مثل جذب بازیکن یا مربی دخالت نمی کنیم. این دو باشگاه به نوعی توسط هواداران اداره می شوند و ممکن است یکی مثلا 20 میلیون و یکی 25 میلیون هوادار داشته باشند که خب در منابع درآمدی و قدرت جذب بازیکن بهتر آنان تاثیر دارد.»
داورزنی در پاسخ به مشخص نبودن سقف رقم نقل و انتقالات و ساماندهی این مساله توضیح می‌دهد: «ما نیاز به رفتار حرفه ای در حوزه باشگاه داری داریم. دنیا به چه مسیری رفته است؟ آیا فقط بازیکن از بیرون به هر قیمتی خریده است یا به جای نقش تیمداری واقعا سراغ باشگاه داری رفته اند؟ توجه به تیم های پایه و استعداد یابی هزینه نیست. اگر باشگاهی در این مورد موفق عمل کند بعد از مدتی نه تنها هزینه ندارد بلکه هم در مورد بازیکن به خودکفایی می رسد و هم از فروش بازیکنان مازاد به سوددهی خواهد رسید. سرمایه هر باشگاه ترانسفر بازیکن است. باشگاه هایی که لقمه آماده می خواهند همیشه هزینه زیادی دارند. باید یک استراتژی درازمدت برای استعدادیابی و تامین درآمد داشته باشیم.»
داورزنی در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه ها حاضرند 7 میلیارد تومان برای یک بازیکن بپردازند می‌گوید: «وقتی سقف بودجه یک فصل برای کل بازیکنان و کادر فنی بزرگسالان و جوانان یک باشگاه حداکثر 30 الی 40 میلیارد تومان است چگونه چنین چیزی ممکن است؟ ضمن اینکه پرداخت بالا به یک بازیکن روی عملکرد سایرین هم ممکن است تاثیر بگذارد و روحیه تیمی را دچار مشکل کند. توصیه من به مدیران این است که به جوانان اعتماد کنند. استقلال در مقطعی دچار مشکل شد و با همین جوانان خودش را بالا کشید. هرجا ریسک روی جوانان کردیم برنده بودیم و پاسخ این اعتماد را گرفتیم.»
کد مطلب : ۱۴۰۷۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.